Με προσφορές, µειωµένες τιµές και... έξυπνα γεύµατα αντεπιτίθενται οι επιχειρήσεις εστίασης στην οικονοµική κρίση που πλήττει τους τελευταίους µήνες τις πωλήσεις τους.
Μόνο στον κλάδο των αλυσίδων εστίασης, σύµφωνα µε εκτιµήσεις, ο αριθµός των πελατών τη χρονιά που πέρασε µειώθηκε πάνω από 10% ενώ στις µεµονωµένες επιχειρήσεις εστίασης και σνακ οι απώλειες ξεπερνούν το 25%. Οπως λένε εκπρόσωποι του κλάδου, ήδη έχουν µπει περίπου 15.000 λουκέτα από το ξεκίνηµα της κρίσης.
ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ, σε µια προσπάθεια να αφουγκραστούν τις απαιτήσεις των καταναλωτών και τις ανάγκες τους στο νέο καταναλωτικό περιβάλλον που δηµιουργεί η οικονοµική κρίση, ρίχνουν στην αγορά έξυπνες και οικονοµικές προτάσεις για σνακ ή φαγητό και ελπίζουν ότι θα καταφέρουν να διατηρήσουν την πελατεία και τις πωλήσεις τους.
Η αλυσίδα εστίασης Goody’s ανακοίνωσε ότι από τις 12 Φεβρουαρίου προσφέρει στους πελάτες τα Good Deals γεύµατα που περιλαµβάνουν Goody’s burger Ham ή Cheese συνοδευόµενο µε πατάτες και αναψυκτικό µόνο µε 3 ευρώ από 5,19 ευρώ που κόστιζαν. «Μια επιχείρηση πρέπει να προσαρµόζεται στις συνθήκες της αγοράς που λειτουργεί. Βασική µας αρχή όταν σχεδιάζαµε το Good Deals ήταν να δηµιουργήσουµε µια προσφορά δίχως να µειώσουµε την ποιότητα ή την ποσότητα των προϊόντων µας. Φυσικά υπάρχει κόστος, όµως για µας το κέρδος είναι µεγαλύτερο αφού η επιβράβευση πιστεύουµε ότι θα έρθει από τους καταναλωτές µας που αντιλαµβάνονται τη σηµασία αυτής της κίνησης και την επικροτούν» υποστηρίζει η Νίκη Σµυρνή, διευθύντρια Marketing & Επιχειρηµατικής Ανάπτυξης Goody’s.
ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΩΝ ΧΑΜΗΛΩΝ ΤΙΜΩΝ είχε ανοίξει εδώ και χρόνια η αλυσίδα McDonald’s µε την προσφορά της «Ενα µε ένα ευρώ» που δίνει στους πελάτες της τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάµεσα σε 10 προϊόντά της πληρώνοντας µόνο ένα ευρώ το ένα, προσφορά την οποία συνεχίζει και σήµερα.
Από τις άλλες επιχειρήσεις του κλάδου, η αλυσίδα Everest δίνει στους πελάτες της ένα κλασικό ελληνικό πρωινό προσφέροντας espresso ή σοκολατούχο γάλα µαζί µε παραδοσιακή τυρόπιτα µόνο µε 2 ευρώ. Η Flocafe προσφέρει δωρεάν τυρόπιτα καθηµερινά από νωρίς το πρωί µέχρι τις 12 το µεσηµέρι µαζί µε καφέ ή σοκολάτα ρόφηµα.
ΣΤΗΝ Ι∆ΙΑ ΛΟΓΙΚΗ κινούνται και οι άλλες εταιρείες του κλάδου όπως η «Γρηγόρης» που συνεχίζει τη χαµηλή τιµολογιακή πολιτική, οι αλυσίδες πίτσας όπως η L’Artigiano η οποία δηµιούργησε 12+1 Smart Lunch – πλήρη οικονοµικά γεύµατα –, η Pizza Fun που προσφέρει φθηνότερες αγορές για παραγγελίες στον χώρο εργασίας ή από φοιτητές, η Pizza Dominos µε προσφορές όπως 1+1 πίτσα ή πίτσα και δωρεάν αναψυκτικό και η Pizza Hut µε προσφορές ακόµα και για παραγγελίες µέσω ∆ιαδικτύου.
Οσο για τις άλλες επιχειρήσεις εστίασης και ψυχαγωγίας, όπως µπαρ, καφέ ή µεγάλα εστιατόρια, οι εκπρόσωποι του κλάδου κάνουν λόγο για προσφορές έως και 20%, µε µειώσεις τιµών τις καθηµερινές που η κίνηση είναι εξαιρετικά πεσµένη.
ΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ του χώρου µαζικής εστίασης εκτιµούν ότι και οι επόµενοι µήνες θα είναι δύσκολοι, καθώς ο κόσµος είναι συγκρατηµένος και οι κρατήσεις τραπεζιών στα καταστήµατα κινούνται σε χαµηλά επίπεδα.
Πηγή : www.tanea.gr