Τρίτη 19 Ιουλίου 2011

Στις αγορές για 1,25 δισ. ευρώ το ελληνικό δημόσιο

Στις αγορές για 1,25 δισ. ευρώ το ελληνικό δημόσιο
Σε νέα έκδοση εντόκων γραμματίων προχωρά σήμερα το ελληνικό δημόσιο με στόχο να αντλήσει 1,25 δισ. ευρώ, λίγα 24ωρα πριν από την κρίσιμη Σύνοδο Κορυφής της ερχόμενης Πέμπτης για τη ρύθμιση του ελληνικού χρέους.



Οι νέοι τίτλοι που θα εκδοθούν είναι τρίμηνης διάρκειας. Το επιτόκιο στην αντίστοιχη δημοπρασία του Ιουνίου είχε διαμορφωθεί στο 4,62%, επίπεδο γύρω από το οποίο αναμένεται να κινηθεί και αυτόν το μήνα.

Η άνοδος των spreads στα ελληνικά ομόλογα σε νέα υψηλά τις τελευταίες ημέρες, σε συνδυασμό με το πλαφόν που έχει επιβληθεί στις τράπεζες στην αποδοχή εντόκων γραμματίων ως ενέχυρο από την ΕΚΤ, είναι δύο παράγοντες που λειτουργούν ενισχυτικά στις αποδόσεις.

Διάθεση και σε ιδιώτες
Οι τίτλοι θα διατεθούν και σε ιδιώτες επενδυτές, με μέγιστο ποσό τα 15.000 ευρώ ανά φυσικό πρόσωπο, ενώ δεν θα επιβληθεί φορολογία στους τόκους αν τα έντοκα διακρατηθούν έως και τη λήξη.

Συγκεκριμένα, τα ομόλογα θα διατίθενται σε φυσικά πρόσωπα ως εξής:

1. Μέσω δημόσιας εγγραφής σε οποιαδήποτε Τράπεζα ή Χρηματιστηριακή εταιρία, με ανώτατο ποσό ονομαστικής αξίας για κάθε φυσικό πρόσωπο τα 15.000 Ευρώ.

Η τιμή διάθεσης θα είναι η τιμή της τελευταίας προσφοράς που γίνεται δεκτή στη δημοπρασία (cut-off price).

Το συνολικό ποσό των τίτλων που θα διατεθούν μέσω αυτής της διαδικασίας θα ανακοινωθεί μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας εγγραφής.

Περίοδος εγγραφών: Από Δευτέρα 18 Ιουλίου 2011 έως και Τετάρτη 20 Ιουλίου 2011.

2. Εντός πέντε εργάσιμων ημερών μετά την ημερομηνία διακανονισμού δηλαδή μέχρι και την Παρασκευή 29 Ιουλίου 2011, για απεριόριστα ποσά αλλά στην τιμή που καθορίζουν οι Τράπεζες και οι Χρηματιστηριακές Εταιρίες.
Στην προκειμένη περίπτωση η τελική απόδοση για τον επενδυτή θα είναι χαμηλότερη από αυτήν της δημοπρασίας.

Πηγή : www.tovima.gr